A Budaörsi NŐ fotókiállítás minden évben egy jótékonysági árveréssel zárul. 2019-ben a Lélekzuhany Gospel Kórust támogatjuk. Idén 10 tájkép mellett 10 képzőművészeti alkotást is árverésre bocsátottunk.
Cikk sorozatunkban ismerjék meg jobban a művészeket, akik támogatják ügyünket, és az alkotásaikat, amiket felajánlottak.
Somogyi Ferenc – szobrász, Győrfi András – festőművész, Kádár Gabriella – szobrász, keramikus, Kadosa-Kiss József – képzőművész, Bodnár Gábor– hangszerkészítő, Tóth József Füles – a magyar reklámfotózás legendája, Gulyás Boglárka – képzőművész, Ráthonyi Kinga – vizuális művész, Neil Wolstenholme – vizuális művész, Nagy Gyöngyi – népi iparművész.
Somogyi Ferenc A Budaörsi NŐ fotókiállításra az Kíváncsiság című festményét ajánlotta fel.
Milyen technikával készült a festményed?
Alapvetően, mivel szobrász vagyok, fából faragok szobrokat, színes domborműveket. De természetesen sokat rajzolok és festeni is szoktam. Ezt a képemet vászonnal kasírozott farostra festettem, akril festékkel és színes ceruzával.
Mi ihlette az alkotásodat?
Ihlető forrásom a legtöbb esetben a Nő, és ez a figurám a Bibliából ismert első nőt, Évát ábrázolja az Édenkertben, amint a kígyó sugallatának engedve, megkóstolja azt a bizonyos tiltott gyümölcsöt az éjszaka leple alatt.
Művészeted középpontjában többnyire a női alakok vannak. Mivel érdemelték ki ezt a csodálatot tőled?
Nem hiszem, hogy túlzottan magyaráznom kellene, hogy férfiként miért a női nem hat rám ilyen erőteljesen. Külsőleg a változatos szépségük az amit próbálok minden egyes munkámmal bemutatni, belsőleg az érzelmi gazdagság és finom titokzatosság az ami nem hagy nyugodni s ezért is foglalkoztat újra és újra, hátha egyszer majd minden titokra fény derül.
Melyik a legnehezebb rész egy női alak megelevenítésében?
Általában nem a testrészekkel szokott gondom lenni. A pontos arányokat a művészeti iskolákban megtanítják és így később már fejből megszületnek meg a pózok. Ilyen nehezebb rész sokkal inkább a téma sugallta hangulat és érzelem legmegfelelőbb ábrázolása, hogy az a legjobban kifejezzen egy állapotot, az úgynevezett mondanivalót. A szem kifejező ereje összetett feladat, mert önmagában nem csak a szem mesél. Finom mimika van az arcon, de ezt tovább segíti a mozdulat, a testtartás, a kezek helyzete, a gesztusok, egy szóval a testbeszéd. Itt jön valahol az ihlet, amiről viszont nehéz bármit is írni.
Mi sodort a művészetek felé? Hogyan készült az első alkotásod és mi volt az?
Talán nem meglepő, hogy már egészen kiskorom óta állandóan firkáltam, ezt láttam édesapámtól is. Bár ő nem volt hivatalos képzőművész de mindenképp egy minta volt ő akitől mindenféle papírokat, eszközöket kaptam hogy tudjak rajzolni lovakat, indiánokat és mindenféle izgő-mozgó lényeket . Első alkotásról ezért nem tudok hencegni, mert nem tudom a pontos kezdetet csak azt az élményt, ahogy a fejemben tobzódó képeket papírra vetettem és élvezettel rajzoltam a vágtató indiánokat.
Gyermekkorod óta tudtad, hogy az alkotás révén fogsz kiteljesülni? Vagy esetleg te is rendőr és katona szerettél volna gyerekkorodban, mint a többiek?
Ugye most viccelsz? Katona én? Persze nem tudtam és nem is gondoltam gyerekként arra, hogy mi is az a kiteljesedés, viszont nem értettem mi mással lenne érdemes tölteni az időmet, mint amit már a nagy elődök, Leonardó vagy Michelangeló is tett egész életük során.
Miért ajánlottad fel a festményedet a kiállításra?
Az egyik szempontom az volt: nagyon fontosnak tartom, hogy a nívós kortárs képzőművészet jelen legyen a napi életünkben s ezért minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy ilyen művekkel találkozhassanak az emberek. A másik érv az volt, ha egy nemes ügyet tudok támogatni ennek a kórusnak a támogatásával. Szívesen veszek részt a magam lehetőségeivel, mert így mindenkinek örömet okozhatok s mint képzőművész, így példát mutathatunk a szerepünkkel.
E-mailben :somogyi.feri@gmail. com, telefonon: 20 4913819 és személyesen is a budaörsi műhelyében.
Hívják, keressék bátran, akik szép műveket szeretnének látni vagy egy jót beszélgetni technikákról, művekről, múzsákról vegyesen.